Word Lid
Persbericht Tom aan Zee

Op 19 februari 2022, de dag nadat Eunice op onze kust inbeukte, hield het Vlaams Belang Blankenberge zijn eerste grote post-Covid binnenmanifestatie. En dit in het toch wel wat gehavende Blankenberge. Niet zomaar eender waar trouwens, maar in de bekende feestzaal van ‘Het Witte Paard’, alom bekend als de meest iconische revuetempel van Vlaanderen waar tienduizenden bezoekers de laatste decennia de coryfeeën van de Vlaamse showbizz zagen passeren.

Het evenement ‘Tom aan Zee’ werd georganiseerd door het Vlaams Belang Blankenberge in samenwerking met het Seniorenforum Brugge-Oostkust. Mark Misson, de dynamische voorzitter van VB Blankenberge heette de talrijke aanwezigen welkom, waaronder enkele oude fractievoorzitters, gemeenteraadsleden, parlementairen zowel uit de Vlaamse als de Federale Regering en Europarlementairen.

Mark bedankte bij deze gelegenheid de bestuursleden en medewerkers die het evenement tot stand brachten en lichtte de evolutie van de afdeling toe.

Volksvertegenwoordiger en peter van de afdeling Kurt Ravyts analyseerde het stemgedrag van de Blankenbergenaars en concludeerde dat ‘verdere vooruitgang een quasi zekerheid is’. Een fel toegejuichte Tom Van Grieken, Nationaal Voorzitter, fileerde de Belgische politiek en het Vivaldi wangedrocht: “Het is enkel de vrees voor een verpletterende verkiezingsnederlaag die de monstercoalitie op de been houdt.” De voorzitter viel de ivoren toren-mentaliteit van de traditionele politici aan die zich blijkbaar niet kunnen voorstellen wat het betekent voor gezinnen dat de energiefactuur verveelvoudigt.

“We gaan zegezeker het verkiezingsjaar 2024 tegemoet!”

Mark Misson riep daarna alle medewerkers en mandatarissen op het podium om samen uit volle borst de Vlaamse Leeuw te zingen.

Daarna volgde het meer wereldse gedeelte waarbij de deelnemers genoten van sliptongetjes of steak met sla en verse frietjes. Een uitgebreid dessertbuffet met koffie om U tegen te zeggen, kon niet ontbreken.

Een tombola met een winnend lot voor ieder hield er verder de spanning in. Ook waren er diverse standen van Vlaamse verenigingen aanwezig zoals VVB, VNZ, TAK, VOS, VBJ, ’t Pallieterke, Seniorenforum Vlaanderen en dit gesponsord door de “de Vlaemsche Leeuw”; de Brouwerij van Vlaanderen.

De feestdag was een zeer geslaagde heropstart van de afdeling Blankenberge en het Seniorenforum.

“Dit smaakt naar meer en zal zorgen voor een veelbelovende volgende editie.”

Het VB Blankenberge wenst hiermee alle medewerkers van Het Witte Paard te bedanken voor hun eindeloze inzet en enthousiaste medewerking.

ONTVANG ONZE NIEUWSBRIEF